Brama domyślna w LTE
Kamil
2022-08-04 19:07:36 UTC

Dostałem router ZTE MF283+. Włożyłem aktualną SIM Plusa. Łączę się ze stroną
konfiguracyjną. Co dalej? Co w ustawieniach karty sieciowej? Adres routera
192.168.01, komputerowi przydzieliłem 192.168.0.5. A co z brama domyślną? Co
wpisać?

Pozdrawiam
Adam
2022-08-05 07:56:16 UTC
Post by Kamil
Witam
[...]
A po kiego zapinasz stałe IP dla karty sieciowej?
Włącz DHCP na routerze i tyle.
Natomiast jeśli potrzebujesz stałego adresu IP dla któregoś z klientów, to
ustaw dzierżawę po MAC.
Bramą domyślną (dla WAN) najczęściej jest router brzegowy - w tym przypadku
192.168.0.1, aczkolwiek dobrą praktyką jest zmiana trzeciego oktetu
adresacji sieci, aby w przyszłości uniknąć problemów m.in. z VPN.
--
Pozdrawiam.

Adam
Kamil
2022-08-07 23:31:42 UTC
Post by Adam
A po kiego zapinasz stałe IP dla karty sieciowej?
Po to, aby uniknąć problemów z wygasaniem dzierżawy itp. Sprawa
przyzwyczajenie.
Post by Adam
Włącz DHCP na routerze i tyle.
Tak zrobiłem i działa. Z LTE nie mam doświadczenia i nie mogłem tego
ogarnąć.
Post by Adam
Natomiast jeśli potrzebujesz stałego adresu IP dla któregoś z klientów, to
ustaw dzierżawę po MAC.
Spróbuje.
Post by Adam
Bramą domyślną (dla WAN) najczęściej jest router brzegowy -
w tym przypadku 192.168.0.1
Tak zrobiłem i nie działało. A przecież powinno. Pomogło DHCP. Nie wpadłem
na to, aby zapuścić tracert i zobaczyć kolejne adresy. A na razie nie mam
tego routera.
Post by Adam
aczkolwiek dobrą praktyką jest zmiana trzeciego oktetu
adresacji sieci, aby w przyszłości uniknąć problemów m.in. z VPN.
To przekracza moją wiedzę.

Dzięki za wyjaśnienia i pozdrawiam
Adam
2022-08-08 08:20:40 UTC
Post by Adam
aczkolwiek dobrą praktyką jest zmiana trzeciego oktetu
adresacji sieci, aby w przyszłości uniknąć problemów m.in. z VPN.
To przekracza moją wiedzę.
Dzięki za wyjaśnienia i pozdrawiam
Zamiast adresować 192.168.x.y gdzie x=0 to wybierz większy x z przedziału
od kilku do 254, czyli przykładowo 192.168.25.n

Trzeci oktet to właśnie trzecia liczba.

Przy zestawianiu różnych VPN karta sieciowa dostaje jakiś-tam adres oraz
często NAT do drugiej sieci. Jeśli Twoja sieć ma adresację 192.168.0.n i
obca sieć też ma 192.168.0.n to najczęściej nie nastąpi prawidłowe
przekierowanie, bo trzeci oktet jest ten sam.
--
Pozdrawiam.

Adam