Modem od Neostrady jako Wi-Fi LAN
Kamil
2022-05-18 08:22:35 UTC

Wykopałem w szafie stary modem od Neostrady Edimax. Czy da się go
wykorzystać w domowej LAN jako Wi-Fi? Próbowałem go skonfigurować, ale
pierdylion parametrów/opcji do ustawienia. Czy ktoś wie jak to zrobić?

Pozdrawiam
Adam
2022-05-19 06:42:24 UTC
Post by Kamil
Witam
Wykopałem w szafie stary modem od Neostrady Edimax. Czy da się go
wykorzystać w domowej LAN jako Wi-Fi? Próbowałem go skonfigurować, ale
pierdylion parametrów/opcji do ustawienia. Czy ktoś wie jak to zrobić?
Ale jako co chcesz go wykrzystać? W jakiej roli? AP? APC? Most?
Nie napisałeś też, jaki Edimax.

Generalnie, jeśli chcesz ustawić modemo-router jako np. switch i AP, to
wyłączasz stronę WAN, głównie DHCP.
Po stronie LAN robisz adresację taką samą, jak w zastanej sieci, adresem
LAM wchodzisz poza zakres DHCP zastanej sieci i ustawiasz WiFi tak, jak
potrzebujesz.
A routery Edimaxa są dość proste. To nie Mikrotik ani nawet Draytek.
--
Pozdrawiam.

Adam
Kamil
2022-05-20 14:20:21 UTC
Post by Adam
Ale jako co chcesz go wykrzystać? W jakiej roli? AP? APC? Most?
Mam internet radiowy. AP i wyjście skrętkę. Ten AP od dostawcy nie ma W-Fi.
Chcę więc podłączyć Edimaxa skrętką pod WAN i do jego portów LAN blaszaki. A
Wi-Fi do telefonu i laptopa.

Model to AR 716WNA17CE01931.
Post by Adam
A routery Edimaxa są dość proste. To nie Mikrotik ani nawet Draytek.
Tak. Mam kilka Edimaxów i bez problemu je konfiguruję. Ale nie ten. Dostałem
go od żabojadów w ramach Neostrady. Ma miliony opcji i nie daję rady.
Spróbuję za jakiś czas zrobić kilka screenów i wrzucić na stronę.

Pzdr
Kamil
2022-05-20 20:19:01 UTC
Post by Kamil
Spróbuję za jakiś czas zrobić kilka screenów i wrzucić na stronę.
Link:

http://kamil100.refy.pl/Pliki/Konfiguracja%20Edimax.rar

Pzdr