Pogoda w smartfonie
Kamil
2023-01-20 16:13:34 UTC

Mam kilka smartfonów i w nich widgety pogodowe. Świetnie działały do czasu
zmiany dostawcy. Na dwóch mam coś takiego:

Zainstalowałem dodatkowy widget, który twierdzi, że nie ma dostępu do sieci,
mimo że dostęp jest bo internet działa. Od czego zacząć diagnozę?

Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com
PiteR
2023-01-20 17:39:10 UTC
http://kamil100.refy.pl/Pliki/Prognoza%201.jpg
Zainstalowałem dodatkowy widget, który twierdzi, że nie ma dostępu
do sieci, mimo że dostęp jest bo internet działa. Od czego zacząć
diagnozę?
Własne adresy DNS można spróbować wpisać do połączenia
(jeśli się da) 8.8.8.8 i 8.8.4.4

Ale może trzeba dzwonić i domagać się połączenia od dostawcy.
Dawno temu np Multimedia.pl nie przepuszczała ruchu FTP.

Jeśli na obcym hotspocie wifi jest dobrze to trzeba ich męczyć o
naprawę stanu rzeczy.
--
Piter

https://www.irfanview.com https://vivaldi.com
https://www.faststone.org https://www.veracrypt.fr
Kamil
2023-01-20 20:54:02 UTC
Własne adresy DNS 8.8.8.8 i 8.8.4.4
Tak mam.
Ale może trzeba dzwonić i domagać się połączenia od dostawcy.
A konkretnie? Dostawca może blokować dostęp smartfonów?
Jeśli na obcym hotspocie wifi jest dobrze to trzeba ich męczyć o
naprawę stanu rzeczy.
Dla pełnej jasności. Teraz mam światłowód od City-Net połączony drutem z
lokalnym routerkiem Edimax. Dwa blaszaki połączone z Edimaxem drutami, a
smatrony przez Wi-Fi. I mają dostęp do internetu, łączę się bez problemu z
wyszukiwarką i znalezionymi linkami. Tylko pogodynki kapryszą, twierdząc, że
nie maja połączenia.

Pzdr
--
Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
http://www.avg.com
PiteR
2023-01-20 21:19:31 UTC
Post by Kamil
Post by PiteR
Ale może trzeba dzwonić i domagać się połączenia od dostawcy.
A konkretnie? Dostawca może blokować dostęp smartfonów?
Nie blokować celowo tylko zapomnieć, przegapić włączyć.
Post by Kamil
Post by PiteR
[...]
a smartfony przez gsm nie mogą się połączyć z pogodą?
powinny móc?
Post by Kamil
I mają dostęp do internetu, łączę się bez problemu z wyszukiwarką
i znalezionymi linkami. Tylko pogodynki kapryszą, twierdząc, że
nie maja połączenia.
idź z telefonem do kerfura, galerii z darmowym wifi i sprawdź.
Jeśli pogody zadziałają to wina twojego dostawcy.
Piter
Kamil
2023-01-21 04:56:10 UTC
Post by PiteR
Nie blokować celowo tylko zapomnieć, przegapić włączyć.
Właśnie. Spytam ich.
Post by PiteR
a smartfony przez gsm nie mogą się połączyć z pogodą?
powinny móc?
Nie wiem jak. Poszperam w opcjach.
Post by PiteR
idź z telefonem do kerfura, galerii z darmowym wifi i sprawdź.
Jeśli pogody zadziałają to wina twojego dostawcy.
W moim pipidówku czegoś takiego nie ma. Spróbuję u sąsiada, ale on ma chyba
przez GSM. baczymy.

Pzdr
PiteR
2023-01-21 07:07:49 UTC
Post by Kamil
Post by PiteR
a smartfony przez gsm nie mogą się połączyć z pogodą?
powinny móc?
Nie wiem jak. Poszperam w opcjach.
Przez kartę SIM. Transfer danych.
Nie masz włączone? Czy nie chcesz żeby rachunku nabijało?
--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
Kamil
2023-01-21 20:24:47 UTC
Post by PiteR
Przez kartę SIM. Transfer danych.
Nie masz włączone? Czy nie chcesz żeby rachunku nabijało?
Transfer danych mam wyłączony, aby nie płacić za każde sprawdzenie pogody.
Włączam tylko na moment, aby pobrać coś z mms-a. Do tej pory działało przez
Wi-Fi. Poddusze dostawcę, ale odpowiedź znam. Ty pewnie też.

Pzdr