Dostęp do Wi-Fi
Kamil
2022-11-11 21:08:03 UTC

Windows 7, Edimax BR6228nS/BR6228nC.

Jak sprawdzić, czy ktoś oprócz mnie korzysta z mojej sieci po Wi-FI?

Pozdrawiam
PiteR
2022-11-11 23:18:12 UTC
Post by Kamil
Witam
Windows 7, Edimax BR6228nS/BR6228nC.
Jak sprawdzić, czy ktoś oprócz mnie korzysta z mojej sieci po Wi-FI?
Zalogować się do strony www routera i sprawdzić przydział IP
przez DHCP.

zwykle adres to

http://192.168.0.1

czyli brama.
--
Piter

poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
waszego czołgu.
Adam
2022-11-12 15:25:28 UTC
Post by PiteR
Post by Kamil
Witam
[...]
W Edimaxie?
Raczej trzeci oktet to 2.
A poza tym nikt świadomy nie ustawia trzeciego oktetu na 0 ze względu na
późniejsze ewentualne komplikacje przy zestawianiu VPN-ów.
--
Pozdrawiam.

Adam
PiteR
2022-11-12 15:43:15 UTC
Post by Adam
Post by PiteR
[...]
Ty się nie mądraluj tu.
Niech sobie poszuka adresu na naklejce, zrobi ipconfig
--
Piter

człowiek chciał być królem planety
więc matka natura dała mu koronę
Kamil
2022-11-18 01:41:07 UTC
Post by PiteR
Ty się nie mądraluj tu.
Niech sobie poszuka adresu na naklejce, zrobi ipconfig
Rzuć okiem:

Czy to wszystko? Nie ma intruza?

Pzdr
Krzysztof Kaliński
2022-11-27 22:54:09 UTC
http://kamil100.refy.pl/Pliki/Cmd.jpg
Czy to wszystko? Nie ma intruza?
Pzdr
I teraz wpisz adres bramy domyślnej w przeglądarce i spróbuj się
zalogować. Jeśli nie znasz hasła i loginu, to poszukaj na pudełku, w
sieci lub w instrukcji. A potem je zmień koniecznie ;)

Pozdrawiam serdecznie,
K.

Kamil
2022-11-23 15:25:42 UTC
Post by PiteR
Niech sobie poszuka adresu na naklejce, zrobi ipconfig
Zrobiłem jak radziłeś i podałem link do screena. A pytam dlatego, bo z
serwera Filejoker mam komunikat, że pobieranie jeszcze się nie zakończyło
mimo, że "Pobieranie się nie powiodło" 24 godziny temu.

Pzdr
Marcin Debowski
2022-11-13 02:52:02 UTC
Post by Adam
Post by PiteR
Post by Kamil
Witam
[...]
Dlink nadal chyba ustawia.
Tplink też.

Jest i zakres 10.x.x.x, a w końcu i 192.168.x.x jest wystarczająco
pojemna. Jak się czyta dokumentacje np. do openvpn to tam jest wręcz
powiedziane, żeby unikać zera na trzecim oktecie bo uj wie co się trafi
w publicznym wifi i jak raz może to być właśnie zero.

https://openvpn.net/community-resources/numbering-private-subnets/
The best solution is to avoid using 10.0.0.0/24 or 192.168.0.0/24 as
private LAN network addresses. Instead, use something that has a lower
probability of being used in a WiFi cafe, airport, or hotel where you
might expect to connect from remotely. The best candidates are subnets
in the middle of the vast 10.0.0.0/8 netblock (for example
10.66.77.0/24).
Marcin
2022-11-17 19:59:01 UTC
Post by Adam
Post by PiteR
Post by Kamil
Witam
[...]
Nikt nie robi VPNow na 192.168.0/1/2/3/4/5.0