tplink AX20 włącza się 2 minuty
PiteR
2023-09-17 03:26:20 UTC
router tplink AX20 włącza się 2 minuty

Czy ich w tplinku nie popierdoliło?
Co on robi przez te 2 minuty na 4 core?
łączy się z Księżycem?

https://ibb.co/xz1SNx7

https://www.tp-link.com/us/user-guides/archer-ax20&ax1800_v1/chapter-2-connect-the-hardware#ug-sub-title-2

2. po wyłączeniu obu wifi w panelu konfiguracji
Wifi Info View v2.91 nadal widzi router
z pustymi rubrykami SSID x 2

to tak ma być?
Piter
PiteR
2023-09-17 09:56:50 UTC
Post by PiteR
[...]
k. jaki szajs dla debili

chcesz włączyć wifi 2.4GHz kliknij jabłko
chcesz włączyć wifi 5GHz kliknij gruszkę

chcesz podłączyć nowe urządzenie kliknij misia.
Piter
PiteR
2024-01-21 00:39:30 UTC
Post by PiteR
Post by PiteR
[...]
Boziu kochana uszczypnijcie mnie. W tym nowym jarmarcznym gównie nie
można poustawiać rezerwacji adresów IP po mac spoza zakresu DHCP

"Enter an IP address within the IP address pool"

co za chiński kretyn to usprawnił.
--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne
PiteR
2024-01-21 13:06:56 UTC
Post by PiteR
Boziu kochana uszczypnijcie mnie. W tym nowym jarmarcznym gównie nie
można poustawiać rezerwacji adresów IP po mac spoza zakresu DHCP
"Enter an IP address within the IP address pool"
co za chiński kretyn to usprawnił.
zmobilizowałem się i zestawiłem w domu sieć LAN-LAN
w celach edukacyjnych :)

wnioski pokuntrolne

1. routery połączone prostym kablem, port LAN-LAN
2. router nr1, AX20, dhcp tak, od 192.168.8.101 do 192.168.8.109
3. router nr2, C2-750, dhcp nie, LAN statyczny, wpisałem 192.168.8.201

i teraz słuchajcie ludziska

router nr1 nie widzi na liście hostów routera nr2 192.168.8.201
pokazuje tylko LEDzikiem podniesiony port

(View the devices that are currently assigned with IP addresses by the
DHCP server) czyli ktoś np syn wpina się laptopem ustawia statyczne IP
i admin o tym sie nie dowie? Ale czy serwer DHCP wie czy będzie też
próbował komuś dać ten 192.168.8.201? sala ryczy ze śmiechu :)

Zjebany tplink nr1 zamiast przydzielać IP po kolei
192.168.8.101, 192.168.8.102, 192.168.8.103

to z sufitu sobie wymyśla 192.168.8.106 :)
--
Piter

https://www.veracrypt.fr https://vivaldi.com
https://www.irfanview.com https://handbrake.fr
https://www.faststone.org https://www.xnview.com
PiteR
2024-01-22 20:11:37 UTC
Post by PiteR
Boziu kochana uszczypnijcie mnie. W tym nowym jarmarcznym gównie nie
można poustawiać rezerwacji adresów IP po mac spoza zakresu DHCP
"Enter an IP address within the IP address pool"
co za chiński kretyn to usprawnił.
Jakby ktoś pytał
wyłączyłem wifi a w eterze nadal widzę mój router dlaczego?

to jest to WSP, Wi-Fi Protected Setup
parowanie urządzeń dla idiotów.

dopiero po wyłączeniu WSP radio 2.4 i 5GHz zamilknie