Time out
Kamil
2022-11-30 11:53:28 UTC

Szukam programu, który pokaże w którym miejscu nastąpiło zerwanie łączności
tzw. Time out, co powoduje przerwanie pobierania i na serwerach, które nie
obsługują wznawiania jest "Pobieranie się nie powiodło", czyli d... blada. I
trzeb zaczynać od początku. I tak w kółko.

Pozdrawiam
Adam
2022-11-30 12:21:32 UTC
Post by Kamil
Witam
[...]
A że się tak spytam: po kiego Ci to?
To jest sprawa serwera, że nie wznawia. Więc znajomość długości pliku
(choćby poleceniem dir) nic Ci nie da, bo i tak musiałbyś pobrać cały plik,
a w tym przypadku sklejanie początku z pierwszego pobrania razem z końcem z
drugiego (pełnego) pobrania jest co najmniej absurdem.

Szukaj pliku na ftp albo na jakichś normalnych serwerach. Wznawianie było
już znane w końcówce lat 90-tych, więc nie ma sensu bić się z głupim
serwerem.

Ewentualnie próbuj narzędzi typu GetRight - było tego sporo. Ale też nie
wiem, czy takie narzędzie poradzi sobie z głupim serwerem.

Trzecia możliwość: napisz do administratora serwera, aby włączył opcję
wznawiania - standardowe apache czy inne iis-y umieją to, tylko czasem
trzeba włączyć.
--
Pozdrawiam.

Adam
Kamil
2022-11-30 12:37:45 UTC
Post by Adam
A że się tak spytam: po kiego Ci to?
To jest sprawa serwera, że nie wznawia.
Problem w tym, że przymusowo zmieniłem dostawcę i zaczęło się. Wcześniej
Time out występował raz, dwa razy w miesiącu, a od obecnego jest kilka razy
dziennie. Dostawca oczywiście na moje pytanie odpowiada arogancko, że u nich
wszystko w porządku i mam szukać u siebie. jakiś czas temu (dawno) miałem to
samo od poprzedniego dostawcy i zapuściłem jakiś program, którego nazwy nie
pamiętam, który pokazał czarno na białym moment czasowy i hosta, na którym
wystąpiła przerwa. Wykłułem tym oczy dostawcy i w końcu poprawili.
Post by Adam
Ewentualnie próbuj narzędzi typu GetRight - było tego sporo. Ale też nie
wiem, czy takie narzędzie poradzi sobie z głupim serwerem.
Nic z tego. Serwer nie pozwala na użycie akceleratora.
Post by Adam
Trzecia możliwość: napisz do administratora serwera, aby włączył opcję
wznawiania.
Chyba żartujesz. To ich polityka i tego nie zrobią. Zresztą jakiś czas temu
pisałem do nich. Zrobili wielkie oczy i powiedzieli, że nie wiedzą o co mi
chodzi.
Post by Adam
standardowe apache czy inne iis-y umieją to, tylko czasem
trzeba włączyć.
Opcja wznawiania jest, ale za kasę - konto premium.

Pzdr
1634Racine
2022-11-30 14:22:36 UTC
Post by Kamil
Witam
[...]
chodzi o to, ze po prostu internet zrywa co jakis czas i chcesz wiedziec
kiedy i na jak dlugo?
jesli tak, to odpal skrypt proscizne
ping -t onet.pl >>t.txt
niech chodzi w tle na okraglo,a po dniu, dwoch poszukaj "error" czy cos w
tym stylu....
Kamil
2022-11-30 15:51:03 UTC
Post by 1634Racine
ping -t onet.pl >>t.txt
niech chodzi w tle na okraglo,a po dniu, dwoch poszukaj "error" czy cos w
tym stylu....
Dzięki. Zobaczymy.

pzdr
Kamil
2022-11-30 22:30:02 UTC
Post by 1634Racine
ping -t onet.pl >>t.txt
Ten skrypt niczego nie pokazuje. Ani czasu, ani hosta. Potrzebny jest mi
program, który to potrafi.

Pzdr
Adam
2022-11-30 22:57:05 UTC
Post by Kamil
Post by 1634Racine
ping -t onet.pl >>t.txt
Ten skrypt niczego nie pokazuje. Ani czasu, ani hosta. Potrzebny jest mi
program, który to potrafi.
Pzdr
Czas też Ci pokaże, tylko musisz uruchomić skrypt, coś w rodzaju:

:start
time <c:\logi\y.txt >>c:\logi\log.txt
ping -n 3 onet.pl >>t.txt
echo ========================= >>c:\logi\log.txt
goto start

natomiast zawartość pliku y.txt to litera Y i enter (<CR><LF>) - służy to
"przyciśnięciu" klawisza enter w skrypcie.

Zamiast tego można skorzystać ze zmiennej systemowej %time%
Możesz jeszcze dorzucić datę, jeśli skrypt ma pracować dłużej.

Natomiast jak chcesz sprawdzić, gdzie jest problem z transmisją, to
polecenie:
tracert host
np. tracert wp.pl
--
Pozdrawiam.

Adam
Kamil
2022-12-02 04:00:44 UTC
Post by Adam
[...]
A hosta pokaże? BO oto głównie chodzi. Muszę wiedzieć co jest grane,
ponieważ musiałem zmienić dostawce i zaczęło się. U poprzedniego time out
zdarzał się raz, dwa razy w miesiącu, a u tego kilka razy dziennie i chce
wykryć przyczynę. Może to być np. okresowa zmiana IP, albo przerwa występuje
gdzieś indziej.
Post by Adam
[...]
Znam to polecenie i często z niego korzystam, ale co ono ma dać w tym
przypadku? TIme out występuje co kilka godzin i zrywa pobieranie.
I chodzi o wykrycie tego momentu i hosta.

Pozdrawiam.