prawilne podłączenie wifi
PiteR
2023-08-30 15:49:13 UTC
w nowym domu, lanym z betonu, zbrojenie, człowiek ma na piętrze wifi
i chce mieć na parterze wifi też tak dobrze działające jak na 1 piętrze

Jest to gracz więc w czasie budowy zapobiegliwie wszędzie posnuł
skrętki od modemu kablowego isp.

teraz pytanie jak prawilnie uruchomić wifi na parterze?

tzn mamy w graciarni routery używane z wifi np tplink AC1200 których
nie trzeba kupować. Nie mamy żadnego access pointa ani extendera.

Nie wiem jak mu to skonfigurować zgodnie z najnowszymi trendami żeby
zwykli użytkownicy, pani Krysie i Marysie nie zauważały, że chodzą z
parteru na piętro i mają jeden SSID w komórce czy tam w laptopie?

jakis roaming wifi?
Piter
Arnold Ziffel
2023-09-01 23:36:49 UTC
Post by PiteR
jakis roaming wifi?
Podłączam się do pytania.

To się chyba mesh nazywa. TP-Link Archer C6 to ma.

Jest też coś takiego jak fast roaming, ale nie zagłębiałem się.

Mówili mi: ustaw tego samego SSIDa i będziesz miał spokój. Ale nie będę
miał spokoju, będąc podłączonym do AP na piętrze i schodząc na parter,
gdzie będę miał 15% zasięgu AP na piętrze (do którego nadal będę
podłączony) i 95% zasięgu AP na parterze (do którego urządzenie samo mi
się nie przełączy, choć SSID będzie ten sam, bo czemu miałoby zrywać
działające połączenie).
--
Dzwoni jegomosc do akademika:
- Czy mozna z Maryska?
- Z nimi wszystkimi mozna.
Dominik 'Rathann' Mierzejewski
2023-11-24 14:35:47 UTC
Date: Sat, 02 Sep 2023 01:36:49
From: Arnold Ziffel
Post by Arnold Ziffel
Post by PiteR
[...]
OpenWRT ma opcję[1] rozłączania urządzeń z niskim poziomem sygnału, co
wymusza ponowne połączenie z bliższym AP. Mam obecnie 3 AP TP-Link z
zainstalowanym OpenWRT (2x Archer C7 i RE450) z ustawionym tym samym
SSID i przełączanie między nimi działa sprawnie.

Mesh jest potrzebny tylko wówczas, gdy nie można podłączyć APów po
Ethernecie do wspólnej sieci.

[1] [x] Disassociate On Low Acknowledgement: Allow AP mode to disconnect STAs based on low ACK condition

Pozdrawiam,
Dominik
--
Fedora https://fedoraproject.org
Deep in the human unconscious is a pervasive need for a logical universe that
-- from "The Sayings of Muad'Dib" by the Princess Irulan
2023-09-22 09:47:21 UTC
Post by PiteR
[...]
To sie Mesh nazywa i najlepiej jakby sprzet umial robic Mesha po
ethernecie - co nie zawsze jest takie oczywiste. Z tego co wiem to
TP-Linki i Mercusys-y potrafia, potrafi tez Mikrotik ale tu potrzeba
wiekszej wiedzy i pieniedzy aby to dobrze skonfigurowac. Mercusysy mam w
domu i ladnie po ethernecie robia mesh-a. Na Wifi5 bez agregacji z 2.4 z
kompa podlaczonego po ethernecie robiacego za serwer iperf-a wyciagam na
telefonie (Pixel7) 700Mbps.