Karta Wi-Fi RT 3290 - gniazda antenowe
Colnet
2022-12-11 01:28:37 UTC
Padła mi taka karta, nowa już kupiona i za kilka dni pewno jakiś kurier mi przywiezie. Tyle tylko że poniewczasie zauważyłem że karta ma 2 wejścia antenowe i na moment demontażu
nie w głowie mi było zapamiętać do którego była podłączona antena. Wejścia mają oznaczenia: Main i Aux, a kabelek anteny tylko jeden, więc mam pytanie: do którego gniazda podłączyć
macierzystą antenę laptopa i do czego jest to drugie gniazdo ? Oba gniazda są typu I-PEX.
PiteR
2022-12-11 07:15:02 UTC
Post by Colnet
[...]
do Main
Post by Colnet
do czego jest to drugie gniazdo ? Oba gniazda są typu I-PEX.
Aux jak auxiliary czyli dodatkowa, zapasowa. Jeśli antena Main się
uszkodzi to modem spróbuje użyć Aux.

Jeszcze może być trzecie gniazdko GPS do nawigacji.

Może kabel anteny urwany, zwarty w zawiasie i znowu się uszkodzi.
--
Piter

poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
waszego czołgu.
m4rkiz
2022-12-12 18:16:20 UTC
Post by PiteR
Aux jak auxiliary czyli dodatkowa, zapasowa. Jeśli antena Main się
uszkodzi to modem spróbuje użyć Aux.
To nie jest antena zapasowa, tylko dodatkowa, obie anteny (lub wszystkie trzy - o ile tyle
jest) są używane.
Adam
2022-12-12 20:06:01 UTC
Post by m4rkiz
Post by PiteR
[...]
W trybie 802.11b może być używana tylko jedna.
W wyższych nie wiem, czy dopuszcza się tylko jedną (przy 2+ gniazdach), ale
bezpieczniej jest podpiąć wszystkie istniejące. W trybie MiMo o ile mi
wiadomo, to muszą być co najmniej dwie anteny.
--
Pozdrawiam.

Adam
PiteR
2022-12-12 22:16:24 UTC
Post by Adam
Post by m4rkiz
Post by PiteR
[...]
Pewnie zależy od oprogramowania.

waszego czołgu.
m4rkiz
2022-12-13 09:24:17 UTC
Post by Adam
Post by m4rkiz
To nie jest antena zapasowa, tylko dodatkowa, obie anteny (lub wszystkie trzy - o ile tyle
jest) są używane.
W trybie 802.11b może być używana tylko jedna.
do wifi tak, ale na drugiej bywa bluetooth
Colnet
2022-12-14 10:43:06 UTC
Dziekuję wszystkim za odpowiedzi. Podpiąłem tą macierzystą antenę do Main i Wi-Fi pracuje jak należy.
Dokupię jakąś drugą antenę to podłączę do tego gniazda AUX- być może to jest bluetooth bo na tej karcie
jest coś takiego oprócz Wi-Fi. Ten laptop ( HP 250 G3) był kiedyś w service i jak przypuszczam angolstwo
ukradło tą drugą antenę bo nie przypuszczam żeby Hawlett Packard taką chałturę odwalił i nie dał drugiej anteny.