FTP
Robert Wańkowski
2024-02-04 12:40:50 UTC
Do tego routera włożyłem pendrive:
Huawei EchoLife HG8245Q2 GPON
https://manuals.plus/pl/huawei/huawei-echolife-hg8245q2-gpon-user-manual

Takich ustawień dokonałem w panelu routera:
https://ibb.co/RgVHtzT
(zastanawia mnie długość hasła, nadałem krótsze, przy haśle do WiFi
ilość kropek odpowiada długości hasła)

W eksploratorze Windowsa wpisałem:
ftp://192.168.100.1/usb-058f-DCC0B4_1/

Nie może odnaleźć... taki komunikat. Prawy klik i widzę opcję zaloguj.
Wpisuję prawdziwe dane, enter i okno znika. Nadal nie widać zawartości pena.
Wpisuje złe hasło, czy złą nazwę użytkownika, nie pojawia się żaden
komunikat. Na kilka prób wyskakuje nieraz taki:
https://prnt.sc/9m1YlIpkIYsu

No i do końca nie wiem, czy to mi w ogóle potrzebne. Zamysł był taki,
aby zamiast włączonego cały czas jednego komputera, z którego na innym
potrzebuję dostępu do jednego katalogu taki katalog przenieść na pendrivie.
I nawet nie wiem, jak to będzie działać, skoro tu mam FTP.

Robert
PiteR
2024-02-04 14:54:15 UTC
Post by Robert Wańkowski
https://ibb.co/RgVHtzT
(zastanawia mnie długość hasła, nadałem krótsze, przy haśle do
WiFi ilość kropek odpowiada długości hasła)
Najpierw upewniłbym się czy działają hasła krótsze niż 14 znaków
potem ewentualnie wpisał dłuższe.

Założyłbym na pendrawie folder np test i wpisał test w okienko root
Post by Robert Wańkowski
[...]
Próbowałbym na początek dostać się z najprostrzego klienta FTP
Nie ufam exploratorowi.

tu jest klient FTP

http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/ftp_wanderer_3_0.html
https://filezilla-project.org/client_screenshots.php

tu jest prosty serwer ftp mozna uruchomić go na 127.0.0.1 i potrenować

http://www.pablosoftwaresolutions.com/html/quick__n_easy_ftp_server.html
--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne
Robert Wańkowski
2024-02-04 15:18:33 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
[...]
Moje jest <14 znaków. Ale 4 znakowe także nie działa:
https://prnt.sc/HvTeF9bn4OaF
Post by PiteR
Założyłbym na pendrawie folder np test i wpisał test w okienko root
Na penie są katalogi.
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
[...]
Nadal nie działa.
https://prnt.sc/8Ix_k91GwQ2-
Robert
Robert Wańkowski
2024-02-04 15:58:17 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
Założyłbym na pendrawie folder np test i wpisał test w okienko root
Na penie są katalogi.
Zrobiłem, bo wcześniej nie zrozumiałem Twojego przekazu. Ale nadal nic.
https://prnt.sc/Aezv5f5WC7Ww

Ale gdy kliknę BROWSE w FTP Client to otwiera się pendrive:
https://prnt.sc/hbUQDydKx6eg

Robert
PiteR
2024-02-04 16:19:23 UTC
Post by Robert Wańkowski
https://prnt.sc/hbUQDydKx6eg
Czyli się połączyłeś klientem FTP z routerem tak?
Bo listuje zawartość na penie?

To już pół sukcesu a co się dzieje kiedy klikniesz folder i zechcesz
wejść do folderu pokazuje zawartość?

Robert Wańkowski
2024-02-04 16:32:43 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
https://prnt.sc/hbUQDydKx6eg
Czyli się połączyłeś klientem FTP z routerem tak?
Raczej nie...
Kliknąłem ten przycisk w panelu administracyjnym routera:
https://prnt.sc/GSkDhIV9m6GL
Post by PiteR
Bo listuje zawartość na penie?
Ale tylko katalogi i jak wyżej napisałem to się dzieje w panelu routera.
Post by PiteR
To już pół sukcesu a co się dzieje kiedy klikniesz folder i zechcesz
wejść do folderu pokazuje zawartość?
Folder otwiera się, ale zawartości nie widać.

Robert
PiteR
2024-02-04 16:57:59 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
Bo listuje zawartość na penie?
Ale tylko katalogi i jak wyżej napisałem to się dzieje w panelu routera.
aha
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
To już pół sukcesu a co się dzieje kiedy klikniesz folder i
zechcesz wejść do folderu pokazuje zawartość?
Folder otwiera się, ale zawartości nie widać.
a ciekawe czy ping tego ftp dochodzi 192.168.100.1 port 21

https://phoenixnap.com/kb/ping-specific-port

Robert Wańkowski
2024-02-04 17:11:12 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
[...]
Też nie
https://prnt.sc/lj1uj5XNgrfN

Robert
PiteR
2024-02-04 20:11:49 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
a ciekawe czy ping tego ftp dochodzi 192.168.100.1 port 21
https://phoenixnap.com/kb/ping-specific-port
Też nie
https://prnt.sc/lj1uj5XNgrfN
tu facio konfiguruje podobny

PiteR
2024-02-04 20:20:11 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
a ciekawe czy ping tego ftp dochodzi 192.168.100.1 port 21
https://phoenixnap.com/kb/ping-specific-port
Też nie
https://prnt.sc/lj1uj5XNgrfN
tu trzeba wypuscic FTP na strone LAN

https://ibb.co/0yD2BJk

Robert Wańkowski
2024-02-04 21:35:17 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
[...]
Tylko u mnie jest tylko WiFi.
https://prnt.sc/ia1hyWrhL7gq

Robert
PiteR
2024-02-04 23:49:32 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
tu trzeba wypuscic FTP na strone LAN
https://ibb.co/0yD2BJk
Tylko u mnie jest tylko WiFi.
https://prnt.sc/ia1hyWrhL7gq
No szukaj tego ustawienia. Przeleć wszystkie ekrany.
W ogóle to twój router czy dostawcy?

Może masz te funkcje zablokowane przez dostawcę internetu?
Admin może uder nie może.

W tej chwili to wygląda jak zakaz wjazdu na port 21

Nie widzę manuala ani emulatora do tego routera w internecie.
Ciężko zgadnąć co jest.

Robert Wańkowski
2024-02-05 00:06:30 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
[...]
Dostawcy, Netia. Dzwoniłem właśnie i kazali mailem opisać.
Właśnie wysyłam.
Dzięki za zaangażowanie.

Robert
PiteR
2024-02-05 00:34:44 UTC
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
No szukaj tego ustawienia. Przeleć wszystkie ekrany.
W ogóle to twój router czy dostawcy?
Dostawcy, Netia. Dzwoniłem właśnie i kazali mailem opisać.
Właśnie wysyłam.
Może się boją że ludzie otworzą FTP na internet a potem będą dzwonić że
zostali zhakowani i dlatego zablokowali?

Kiedys dawno temu 2003r Multimedia w ogóle mi zablokowała ruch FTP

Robert Wańkowski
2024-02-05 09:34:13 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
Post by PiteR
[...]
Zwrot akcji. Włączam rano inny komputer z Windows 7 i w oknie z zasobami
sieciowymi pojawiła się ikona z opisem WAP. Klikam i jest to ten
pendrive wetknięty do routera.
Nadal na Windows 10 tego nie ma.
Później sprawdzę jeszcze inne komputery z 7 i 10.
Może mieć znaczenie, że komp z W7 jest po LAN a z W10 po WiFi?

Robert
Robert Wańkowski
2024-02-05 16:50:03 UTC
Post by Robert Wańkowski
Może mieć znaczenie, że komp z W7 jest po LAN a z W10 po WiFi?
W TV, który jest połączony przez WiFi widzę folder od tego pena.

Robert
Robert Wańkowski
2024-02-05 17:07:15 UTC
No i na komputerze z W10 pojawił się ten pendrive jaka Urządzenie
Multimedialne.
https://prnt.sc/s8mbFJrn49pl

Robert
Adam
2024-02-05 20:55:44 UTC
Post by Robert Wańkowski
No i na komputerze z W10 pojawił się ten pendrive jaka Urządzenie
Multimedialne.
https://prnt.sc/s8mbFJrn49pl
Bo masz jakiś dziwny router, zresztą chyba ogryzek - na Twoich screenach
nie widziałem prawie żadnych ustawień.

Jeśli to jest od dostawcy, to kup dobie jakiś normalny roter, działający, z
gniazdem USB. Dostawca niech Ci ustawi router w tryb bridge albo wymieni na
modem PPTP czy co tam ma.
Odetniesz się od sprzętu dostawcy i będziesz miał, co sobie skonfigurujesz.

Natomiast pokjazuje Ci urządzenie multimedialne, bo obsługuje (lub tylko
rozgłasza) jakiś protokół multimedialny.

Zobacz, jak to wygląda na prostym modelu Drayteka w live demo:

http://eu.draytek.com:12920/

Wchodzisz USB Application -> USB General Settings
Samba Service ustawiasz na Enable

poniżej ustawiasz nazwę hosta, jaka Ci pasuje

następnie wchodzisz
USB Application -> USB User Management

klikasz wolną liczbę (np. 1) zaznaczasz Enable i wpisujesz nazwę
użytkownika i hasło oraz uprawnienia.

W zasadzie tyle.

Z pozoimu Windowsa i/lub smartfona widzisz zasób tak, jakbyś tego pendrive
czy dysk miał wpięty bezpośrednio w komputer. Bez żadnych kombinacji w ftp
czy innymi tutaj zbędnymi protokołami.
--
Pozdrawiam.

Adam
PiteR
2024-02-05 21:38:48 UTC
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
oczywiście

Z dostawcą to najlepiej wychodzi się na zdjęciu.
Jakbym zatrybił wcześniej, że to router dostawcy w ogóle bym sie nie
odezwał. Manuala nie ma. Strona z pdf poblokowana za rejestracją.
Marka routera szpiegowska ;)

Robert Wańkowski
2024-02-05 21:44:21 UTC
Post by PiteR
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
To dlaczego na W7 działa a na W10 nie?

Robert
PiteR
2024-02-05 22:17:53 UTC
Post by Robert Wańkowski
To dlaczego na W7 działa a na W10 nie?
kilka rzeczy do sprawdzenia
udostępnianie plików i drukarek, netbios, czy przy pierwszym dodawaniu
wifi zgodziłeś się na wykrycie sąsiednich komputerów, być może defender
lub firewall w win10 blokuje.

Robert Wańkowski
2024-02-05 22:36:22 UTC
Post by PiteR
Post by Robert Wańkowski
[...]
Defendera wyłączałem i nadal to samo. Tak samo z zaporą.
Resetowałem sieć, udostępniłem pliki, drukarki.

Robert

Robert Wańkowski
2024-02-05 21:49:15 UTC
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
No i tak tomi działa, ale tylko na komputerach z Windows 7.

Robert
Adam
2024-02-04 14:56:26 UTC
Post by Robert Wańkowski
[...]
Dlaczego tak dziwnie?

Podaj tylko adres ftp, a serwer przydzieli Ci zasoby wg uprawnień.
Czyli u Ciebie powinno być:

ftp://192.168.100.1

tyle i nic więcej
Post by Robert Wańkowski
[...]
Spróbuj z okienka cmd:

ftp 192.168.100.1
Post by Robert Wańkowski
[...]
Jeśli chcesz przenieść pliki, to po grzyba Ci fpt?
Włącz SMB - będzie sporo prościej.
--
Pozdrawiam.

Adam
Robert Wańkowski
2024-02-04 15:42:40 UTC
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
Też nie dziła
https://prnt.sc/p5HGG-7JGt94
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
Też nie dziła:
https://prnt.sc/6kE1xPpo6H4H
Post by Adam
Post by Robert Wańkowski
[...]
Widzę gniazdo USB w routerze, to zapytałem AI co zrobić, aby to działało.
Post by Adam
Włącz SMB - będzie sporo prościej.
Ale jak? Gdzieś tu?
https://prnt.sc/P7cswqW_YGEY